mandag 1. desember 2008

Ting 22

Bibliotek 2.0 er stadig et litt ullent begrep for meg sjøl om jeg nå skjønner mer av hva som kan ligge i det. Jeg tror vi særlig kan oppnå bedre kontakt med de yngre brukerne hvis vi klarer å henge med på utviklinga her. Samtidig ser jeg at vi lettere kan holde oss oppdatert sjøl hvis vi bruker mulighetene aktivt. Men det jeg i øyeblikket ikke klarer å se, er hva vi skal nedprioritere for å få tid til å jobbe mer med dette. Her hos oss (og i mange andre bibliotek?) er vi en liten gjeng "halvgamle" damer, og det er vel gjerne ikke den gruppa som er ivrigst på å lete opp og ta i bruk nye nettbaserte ting. Derfor er det kjempebra at vi nå har blitt vist en del av hva som finnes gjennom dette kurset, og jeg håper at fylkesbiblioteket kan hjelpe oss å følge med videre også, for det kommer jo stadig nye nyttige ting.

1 kommentar:

Marianne W. sa...

Men det har vært veldig artig å følge gjengen med "halvgamle" damer i disse 10 ukene med 23ting. Folk blomstrer jo på dette kurset, og det er utrolig artig! :-)
Noterer at ting 22 er ferdig.
Sees på samling.
Hilsen Marianne