mandag 1. desember 2008

Ting 23

Så var det siste post! Kurset om 23 ting har vært nyttig, både jobbmessig, men også privat. For mye av det vi har vært borti er mest aktuelt å bruke på fritida, da tenker jeg på musikk, video, bilder, podkasting, vennesteder. Alt vil ikke bli brukt videre, men mye var nyttig, og en del var mest artig. På jobb bør vi absolutt ta en runde og tenke gjennom hva biblioteket kan nyttiggjøre seg. Jeg tenker meg at blogging, wikier og kanskje sosiale bokmerker kan være aktuelle ting. For min egen del har jeg plukket opp tips jeg vil bruke videre, og jeg har flere ganger underveis skrevet at "dette skal jeg se mer på senere" Nå gjelder det å klare å ta seg tid til både å se mer på det vi har vært innom, men også å følge med videre på stadig nye ting som dukker opp. Derfor er jeg gjerne med på nye kursopplegg. Det trenger ikke nødvendigvis å være så omfattende som dette. Kanskje kan det være mulig med en årlig oppdateringsdag på hva som rører seg i 2.0-verdenen, evt. kombinert med litt E-læring?

2 kommentarer:

Eirin sa...

Hallo. Ja, da ble vi ferdige med kurset. Godt å ha vært gjennom det.
Synes vi har streifet innom flere interessante temaer. Bare det å benytte seg av Bloggskriving har vært nytt og lærerikt for meg.
Men apropos det du skrev i Ting22, jeg er også med i kollegagjengen.
Ha en fin kveld.

Marianne W. sa...

Gratulerer med fullført kurs i 23ting! Bra jobba!
Hilsen Marianne